قطعات مورد نیاز صنایع فولاد ، ریخته گری و ذوب

نازل تاندیش استکانی (Tundish Nozzle)

نازل تاندیش استکانی (Tundish Nozzle)

نازل تاندیش قطعه ای است که در کف تاندیش قرار گرفته و وظیفه هدایت جریان مذاب از تاندیش به قالب ریخته گری را بر عهده دارند و همچنین در کنترل دبی خروجی مذاب، جلوگیری از افت دمای مذاب و حفظ ترکیبات فولاد نیز نقش مهمی ایفا می کنند. نازل تاندیش استکانی با مغزی زیرکونیایی و بدنه آلومینا گرافیتی بوده که در صنایع ریخته گری و فولاد مورد استفاده قرار می گیرد. نازل تاندیش استکانی با مغزی زیرکونیایی دارای دو قسمت می باشد: مغزی زیرکونیایی با خلوص 96 درصد و بدنۀ آلومینا-گرافیتی که از مخلوط آلومینا سیلیکات و گرافیت تشکیل شده است. مقاومت دمایی این قطعه تا 1650 درجه سانتیگراد بوده و قطر داخلی نازل از سایز 11 تا 17 میلیمتر می باشد.

فیلتر پلیت سرامیکی (Ceramic Vacuum Filter Plate)

فیلتر پلیت سرامیکی (Ceramic Vacuum Filter Plate)

فیلتر پلیت سرامیکی مخصوص دستگاه های فیلتر پرس خلاء بوده و جزء اصلی واحدهای فلوتاسیون کارخانجات مختلف تولید کنسانتره آهن و سایر فلزات و غیر فلزات می باشد. این فیلترها با تکنیک خاصی برای اولین بار در کشور از آلومینا و برخی دیگر از ترکیبات مواد سرامیکی ساخته شده است. این فیلتر پلیت ها قطعات متخلخل با منافذ بسیار ریزی بوده که از طریق فشار خلاء که در داخل فیلتر ایجاد می شود، مواد جامد دوغاب را از آب آن جدا می کند و یک کیک با رطوبت بسیار کم تولید می کند.

قطعات سرامیکی دما بالا و مهندسی

قطعات سرامیکی دما بالا و مهندسی

قطعات سرامیکی دما بالا مورد نیاز صنایع مختلف مانند: دیرگداز، فولاد، پتروشیمی، پالایشگاه ها، نفت و گاز، صنایع نظامی، الکتریکی و … که دارای خواص ویژه ای بوده و با توجه به خواص خود در کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند در شرکت ماهان صنعت قابل تولید می باشد.
این قطعات در ابعاد و شکل های مختلف و با جنس های متنوع (آلومینایی، آلومینوسیلیکاتی، فیوزد سیلیکا، پرسلانی و …) بر حسب نیاز و سفارش مشتری تولید می شوند.

ول بلوک شاموتی (Well Block)

ول بلوک شاموتی (Well Block)

ول بلوک شاموتی به عنوان نگهدارنده نازل تاندیش استکانی بوده که نازل تاندیش با استفاده از ملات سبز در داخل ول بلوک مونتاژ شده و در تاندیش قرار می گیرند. ول بلوک های شاموتی با افزودنی هایی مانند بایندر و روان ساز و با فرایند پرس در فشار بالا تولید می شوند. این ول بلوک ها تحمل دمایی بالا و استحکام فشاری قابل قبولی داشته و در دو شکل استوانه ای و مکعبی هستند که با توجه به نیاز مصرف کننده تولید می شوند.

کریستوبالیت (Cristobalite)

کریستوبالیت (Cristobalite)

کریستوبالیت فازی از سیلیس است که در دماهای بالاتر از 1450 درجه سانتیگراد تشکیل می شود. این فاز از سیلیس دارای خواص منحصر به فردی مانند: شوک پذیری عالی، مقاومت دمایی بالا، ایجاد صافی سطح خوب، چسبندگی مناسب، سایندگی و سختی بالا و … بوده و در نتیجه در صنایع مختلفی از قبیل: سرامیک و دیرگداز، صنعت رنگ و لعاب، صنعت داروسازی و دندانپزشکی، ساخت قالبهای گچی مقاوم به دما برای ریخته گری فلزات غیرآهنی و … کاربرد دارد.